Redmax
Redmax

Integratie van social media in de ouderenzorg

Laurens is de grootste aanbieder van wonen, diensten en zorg in Rotterdam en omstreken. Laurens wilde “iets” met social media, maar vroeg zich af wat precies de meerwaarde zou zijn voor hen als zorginstelling. Aan de hand van deze vraag hebben we Laurens geholpen aan een strategie om social media te integreren in de organisatie.

Integratie van social media in de ouderenzorg

Wat is het doel van inzet van social media?
Om de vraag van Laurens duidelijk voor ogen te krijgen, hebben we hen enkele vragen voorgelegd. Hoe communiceren jullie nu als organisatie? Wat gaat er goed en wat gaat er minder goed? Welke ervaringen zijn er met social media en waar liggen de ambities?

Inspiratiesessie social media
Tijdens een kennissessies hebben we Laurens uitgelegd hoe je social media niet alleen als marketingtool gebruikt, maar ook hoe je social media kan inzetten om werknemers, cliënten en familieleden met elkaar in contact te brengen. Daarnaast hebben we workshops georganiseerd waarbij de medewerkers van Laurens aan de slag zijn gegaan met de verschillende social mediakanalen. Zo ervoeren ze zelf hoe social media binnen Laurens ingezet kan worden voor verschillende doeleinden.

Plan van Aanpak
Na het opdoen van de eerste ervaringen met social media in de workshop, heeft Redmax aan Laurens een plan gepresenteerd om social media effectief te integreren in de organisatie. Samen met Laurens is er verdere invulling gegeven aan het plan door ambassadeursgroepen op te richten. De groepen zijn met verschillende thema’s aan de slag gegaan. Hierbij valt te denken aan het opstellen van richtlijnen bij het inzetten van social media en het uitwerken van een plan om huisartsen of vrijwilligers te bereiken.

Inzet creatieve concepten
Aan de hand van sessies met de ambassadeursgroepen waarbij Redmax aanwezig was, zijn er verschillende social media-initiatieven ontwikkeld. Zo is Laura Kok ontstaan: een fictief Facebookprofiel om vrijwilligers te werven voor de keuken. Ook hebben verschillende verzorgingstehuizen nu hun eigen Facebookpagina die beter aansluit bij de behoeftes van bewoners en familieleden. Tevens werd het contact tussen werknemers verbeterd doordat zij intensief gebruik gingen maken van Yammer, een social mediatool voor interne communicatie binnen organisaties.

Integratie van social media in de ouderenzorg

Integratie van social media in de ouderenzorg

Laurens is de grootste aanbieder van wonen, diensten en zorg in Rotterdam en omstreken. Laurens wilde “iets” met social media, maar vroeg zich af wat precies de meerwaarde zou zijn voor hen als zorginstelling. Aan de hand van deze vraag hebben we Laurens geholpen aan een strategie om social media te integreren in de organisatie.

Wat is het doel van inzet van social media?
Om de vraag van Laurens duidelijk voor ogen te krijgen, hebben we hen enkele vragen voorgelegd. Hoe communiceren jullie nu als organisatie? Wat gaat er goed en wat gaat er minder goed? Welke ervaringen zijn er met social media en waar liggen de ambities?

Inspiratiesessie social media
Tijdens een kennissessies hebben we Laurens uitgelegd hoe je social media niet alleen als marketingtool gebruikt, maar ook hoe je social media kan inzetten om werknemers, cliënten en familieleden met elkaar in contact te brengen. Daarnaast hebben we workshops georganiseerd waarbij de medewerkers van Laurens aan de slag zijn gegaan met de verschillende social mediakanalen. Zo ervoeren ze zelf hoe social media binnen Laurens ingezet kan worden voor verschillende doeleinden.

Plan van Aanpak
Na het opdoen van de eerste ervaringen met social media in de workshop, heeft Redmax aan Laurens een plan gepresenteerd om social media effectief te integreren in de organisatie. Samen met Laurens is er verdere invulling gegeven aan het plan door ambassadeursgroepen op te richten. De groepen zijn met verschillende thema’s aan de slag gegaan. Hierbij valt te denken aan het opstellen van richtlijnen bij het inzetten van social media en het uitwerken van een plan om huisartsen of vrijwilligers te bereiken.

Inzet creatieve concepten
Aan de hand van sessies met de ambassadeursgroepen waarbij Redmax aanwezig was, zijn er verschillende social media-initiatieven ontwikkeld. Zo is Laura Kok ontstaan: een fictief Facebookprofiel om vrijwilligers te werven voor de keuken. Ook hebben verschillende verzorgingstehuizen nu hun eigen Facebookpagina die beter aansluit bij de behoeftes van bewoners en familieleden. Tevens werd het contact tussen werknemers verbeterd doordat zij intensief gebruik gingen maken van Yammer, een social mediatool voor interne communicatie binnen organisaties.


Wilt u meer weten?

Neem contact op met Redmax.
+31 10 524 11 00

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten?

Ook interessant voor u?

Ook interessant voor u?

Ook interessant voor u?